tisdag 3 juni 2014

mjölk och positiva grejer

Jag, Maurice gillar mjölk. I synnerhet om den är fluffig och ligger ovanpå en kopp kaffe :) Kajsa gillar grädde - om den är fluffig och ligger ovanpå en räka. Båda gillar vi gräddfil. Med gräslök. Inte dill. Vi gillar inte dill. Det får dock inte vara kallt. Brrrrr. Inte ens glass får vara kall. Den skall vara rumstempererad. Synd bara att den inte inte håller formen. Det är ungefär som att se lille hålla andan när hon håller in magen. Så slappnar hon av och flyter ut åt alla kanter... Är människor kanske gjorda av glass? Hon luktar nämligen vanlij, rätt ofta...

Dagens 3 positiva saker:
1 - sprättmojen som jag (Maurice) fick av farbror Jonnie och Rafael. (Jag vann ju en tävling för att jag är bäst i hela världen och alltid svarat alla rätt på alla frågor! Om man inte gör som min kusin Linnsen gör och ställer FEL frågor, förstås...)

2 - All fluffig mjölk på lillies kaffekopp :)

3 - En Sheba med lax i Kajsas matskål (nomnomnomnomnom) =^.^=

Till sist hörde vi att Julia (Hjulia) är på sjuka huset! Vi hoppas att hon besöker någon som är sjuk och inte är där som patient, men OM hon är det, så skickar vi allt kurr, burr och all spinnhealing som vi har!
nosgos å gottisar

10 kommentarer:

  1. Mjölk är gott OCH grädde och yoghurt gillar jag också. Grädde utan vanilj vill jag ha och rå strömming och skinka och ost och...
    Nosbuffar Queen Shiva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gillar katter med god aptit! Du måste ta kattikkoptern till oss en kväll så vi kan ha en riktig fest!
      nosgos å inbjudningsgottisar
      Maurice & Kajsa

      Radera
  2. Vad ni har smakat konstiga saker? Gräslök? Växer massor där ute. Men äta den? Och hur får man i sig mjölk utan att få i sig kaffet också? Gräddfil vet jag inte vad det är? Helt klart är det dags för en uppgradering av mathållningen här, så jag kan hänga med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testa gräslöken, Gustav. Den är jättegod!!! Nomnomnom Och när lillie fluffar mjölken, så lägger den sig längst upp. Det smakar lite kaffe, det gör det, men inte så mycket att det stör. Ibland fluffar hon mjölken UTAN kaffe och då är jag (Maurice) glad i flera timmar efteråt
      Gräddfil är JÄTTEGOTT!!! I synnerhet efter kokt torsk! Du måste sätta ner tassen ordentligt!! VÄrlden är FULL av gottisar! Det vore skandal om du missade några!
      nosgos å gottisar
      M&K

      Radera
  3. Hmm, gräslök? Smakar det som det gröna på purjolök? Det tuggade jag på förra veckan och det var inte så dumt. Fast gräs är godare. Bambu gräs eller Bambu Bitt som stationskatterna har döpt det till. *slick om nosen* Måste nog be matte gå till gräsaffären och beställa lite.
    Mjölk och grädde gillar inte jag, men Mårrgan hälsar att det är smaskens.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. ungefär likadant smakar det - fast lite gottigare! Nu vill vi ha purjo!!! LLLLLIIIIIEEEEE!!!
      nosgos å gottisar
      M&K

      Radera
  4. Jag ställde rätt frågor!! Det var bara Maurice som inte kunde svaren!!

    Vi tycker om mjölk men inte yoghurt. Vi tycker bara om grädde ibland. Det är som är både fil och grädde har vi nog inte provat. PEEEEEERSOOOOOOOONAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALEEEEEEEEN!

    Så där ja, nu får vi prova! :D

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var VISST fel frågor. Hade det varit rätt frågor, så hade jag (Maurice) svarat rätt ju!!

      Testa gräddfilen!! Den är jättegod!!!
      nomnomnom
      nosgos å gottisar
      M&K

      Radera
  5. Vi gillar INTE mjölk! Men turkisk yoghurt käkar vi rätt ofta, det är mycket gottigare tycker vi :-)
    Vi har också läst om att Hjulias fick åka in till det sjuka huset och håller alla tassar och tummar att hon snart blir bra igen <3
    Tassklappar

    SvaraRadera